مدیر امور منابع آب قوچان مطرح کرد

چاه های غیرمجاز عامل کاهش تولیدات کشاورزی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور منابع آب قوچان گفت: چاه های غیرمجاز می تواند موجب بر هم زدن تعادل منابع آبی، اکوسیستم و حتی کاهش تولیدات کشاورزی شود.

حمیرا شامکوئیان در گفت و گو با ایسنا در همین خصوص از انسداد 15 حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته اخیر در این شهرستان خبر داد و افزود: پس از رفع موانع و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، 15 حلقه چاه غیرمجاز با همت گروه اجرائیات این امور در یک هفته گذشته مسدود و با انسداد این چاه ها از برداشت غیرمجاز حدود 312 هزار مترمکعب آب از آبخوان جلوگیری شد.

وی گفت: منابع آب زیرزمینی از مهم ترین دارایی های طبیعی هر کشور به شمار می روند و این منابع به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک از اهمیت ویژه ای برخوردارند، با این حال برداشت غیرمجاز آب از چاه ها به معضلی جدی تبدیل شده که می تواند به کاهش کیفیت و کمیت آب های زیرزمینی منجر شود.

شامکوئیان یادآور شد: متخلفان با حفر چاه های غیرمجاز به طور غیرمنصفانه ای، آب برداشت می کنند که این امر می تواند موجب بر هم زدن تعادل منابع آبی، اکوسیستم و حتی کاهش تولیدات کشاورزی شود.

مدیر امور منابع آب قوچان تصریح کرد: انسداد چاه های غیرمجاز یک اقدام ضروری برای حفاظت از منابع آبی و تضمین تأمین آب برای نسل های آینده است و با توجه به چالش های موجود در مدیریت منابع آب، اقدام مؤثر و همه جانبه و همچنین ایجاد همکاری میان نهادهای دولتی، محلی و سازمان های غیردولتی و استفاده از راهکارهای علمی و عملی در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام

نظرات

captcha